Na kogo padnie na tego bęc
KAMIEŃ - NOŻYCE - PAPIER
Na dane hasło dwie osoby wyciągają zza pleców prawą dłoń w jednym z trzech ułożeń. Otwarta symbolizuje papier, zaciśnięta w pięść – kamień, z dwoma wystawionymi palcami – nożyce.
Kamień wygrywa z nożycami, bo może je rozbić.
Nożyce wygrywają z papierem, bo mogą go przeciąć
Papier wygrywa z kamieniem, który można nim owinąć.
Pokazanie tego samego oznacza remis, więc grę powtarzamy.
MARYNARZ
Przed rozpoczęciem gry należy ustalić, kto będzie odliczał i od kogo odliczanie się rozpocznie. Wybrany zostaje ten uczestnik, na którym odliczanie się zakończy. Uczestnicy chowają ręce za plecami i na umówiony sygnał pokazują dowolną liczbę palców. Następnie wszystkie pokazane palce sumujemy i zaczynamy odliczanie. W zależności od tego, w jakim celu gra się w marynarza, osoba wybrana jest uznawana za zwycięzcę bądź za przegranego, także w wersji „okrutnej”, czyli ten, kto zostanie wskazany, musi wybrać tego, kto zacznie.
Na dane hasło dwie osoby wyciągają zza pleców prawą dłoń w jednym z trzech ułożeń. Otwarta symbolizuje papier, zaciśnięta w pięść – kamień, z dwoma wystawionymi palcami – nożyce.
Kamień wygrywa z nożycami, bo może je rozbić.
Nożyce wygrywają z papierem, bo mogą go przeciąć
Papier wygrywa z kamieniem, który można nim owinąć.
Pokazanie tego samego oznacza remis, więc grę powtarzamy.
MARYNARZ
Przed rozpoczęciem gry należy ustalić, kto będzie odliczał i od kogo odliczanie się rozpocznie. Wybrany zostaje ten uczestnik, na którym odliczanie się zakończy. Uczestnicy chowają ręce za plecami i na umówiony sygnał pokazują dowolną liczbę palców. Następnie wszystkie pokazane palce sumujemy i zaczynamy odliczanie. W zależności od tego, w jakim celu gra się w marynarza, osoba wybrana jest uznawana za zwycięzcę bądź za przegranego, także w wersji „okrutnej”, czyli ten, kto zostanie wskazany, musi wybrać tego, kto zacznie.
Komentarze
Prześlij komentarz